11 Şub 2011

Size ihtiyacımız var...


 "Soğuk kış günlerinde sokak hayvanlarını unutmayalım" sloganıyla, hayvan severleri duyarlı olmaya davet eden Türkiye Hayvan Hakları Federasyonu (HAYTAP)  bugünlerde sokak hayvanlarının unutulmaması gerektiğini söyledi.


Sokak hayvanları soğuk ve karlı havalarda yiyecek bulmakta sorun yaşarlar. Hayvanların da yaşam hakkı olduğunu unutmayarak yiyecek yardımında bulunmalıyız.Biz annemle bayat ekmekleri çöpe atmıyoruz her gün küçük küçük parçalayıp bahçeye bırakıyoruz. Kuşlar gelip 1 saat içinde hepsini alıp götürüyorlar :))


Onların bir kap suya gerçekten ihtiyaçları var . Denemenizi istiyorum özellikle çocuklarınız ile yapın onlara hayvan sevgisini ve hayvanlara yardım etmeyi öğretmiş olursunuz. Yapıcaklarınız pahalı ve bütçenizi sarsacak şeyler değil en azından ekmek kırıntılarını camınızın önüne koyun kuşlar nasiplensin ...

NELER YAPABİLİRİZ;
* Pişirdiğimiz yemeklerden arda kalanları sokağınıza yemek kapları içinde koyabilirsiniz.
*Su kapları içerisinde koyduğunuz  sular donarak buz tutabilir. Bunu engellemek için, doldurduğunuz  su kabının içine 1-2 damla zeytinyağı damlatabilirsiniz.
* Kuşlar için pencere kenarına veya bahçeye ekmek kırıntıları koyabilirsiniz.
*Kediler için sizi zorlamayacak ise küçük bir kabın içine süt koyabilirsiniz.



Sizden de bu konuda duyarlı olmaya davet ediyorum.Bizler bu şekilde davranarak diğer bireylere örnek oluruz.Aynı zamanda da büyük bir sorumluluk göstermiş oluyoruz..

Eklemek istediğim birşey daha var çocuklarınıza ve yakınlarınıza  eşya gibi görüp hediye amaçlı hayvan almayın onlarda bir canlı bunu unutmayalım.Evde köpek beslemek insanlara sesleniyorum cins köpek alıp hava atıcam diye binlerce dolar verip alıyorsunuz 2 gün sonra bakamayınca da ya sokağa ya da barınaklara bırakıyorsunuz.Şimdi söyleyin bana hayvan sevmek bu mudur?

Paylaşmak istediğiniz varsa yorumlarınızı bekliyorum.. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder