3 Şub 2012

Bereket kuşları

Uzun bir aradan sonra bereket kuşlarımın yapım aşaması ile sizlerleyim:)


Bereket kuşlarının yapımında gerekli malzemeler;

Renkli kumaşlar
makara misina
pul 
küçük boncuklar
renkli tahta boncuk




ilk olarak kuşların gövdelerini yaparken  tabaktan yuvarlak şekil çıkardım. 
Yuvarlak şeklin uçlarından dikerek ters çevirdim ve kuşların içine silikon elyaf doldurdum.
Kuşun gözdesini dikerken elyaf doldurmak ve gaga modelini dikmek için küçük bir açıklık bıraktım. 


kuşların gaga yapımı aşamaları;
1. kumaştan kare şeklinde bir parça kesilip
2. kare ikiye katlanır.
3.iki kulağı içe gelecek şekilde katlanıp
4.katladığımız parça tekrardan ortadan ikiye birleştirilir.


Hazırladığımız gaga modeli kuşun gövdesine eklenir.


Kuşumuza pul ve küçük boncuk dikip göz modelini tamamlıyoruz.



Ponpon yapımı;
1.renkli yünü 3 parmağımıza doluyoruz.
2. doladığımız parçayı çıkardıktan sonra
3. Ortadan bir parça ip ile bağlayıp
4.Kenarlarından kesiyoruz.


Ponponun çıkıntılı kısımlarından kesip top modeli şekli veriyoruz. 


Ponponlarımızı dikdikten sonra kuşları renkli boncuklarla birleştirip 
çalışmamızı tamamlıyoruz.



Kuşlar mutfak kapısına asılıyormuş bereket getirsin diye umarım beğenirsiniz

sevgilerimle :)

5 yorum:

  1. selencim aşmışsın sen aşmış:))

    YanıtlaSil
  2. Bereket kuşu yapmak istiyorum, ne güzel tarif etmişsin eline diline sağlık.. CiCi KaLL.. (^_^)

    YanıtlaSil
  3. Yorumlarınız için çok teşekkür ederim
    beğendiğinize çok sevindim :)

    YanıtlaSil
  4. Çok şeker olmuş ellerinize emeğinize sağlık, sevgiler :)

    YanıtlaSil